Новини

Інклюзивна освіта Великобританії

Заради досвіду та розуміння того, як впроваджена інклюзивна спеціальна освіта закордоном, на початку лютого ми мали змогу відвідати початкову спеціалізовану школу, розташовану у передмісті Лондона,Тоттенгемі «The Brook on Broadwaters».
Це одна з 6-ти спеціальних шкіл в Лондонському боро Харінгей (боро - адміністративна одиниця районного рівня, підпорядкована районній раді), в якій одночасно навчається 120 дітей з особливими освітніми потребами та 400 дітей у mainstream (звичайна школа).
Заклад є реально унікальним та єдиним в своєму роді у Лондоні, бо дві абсолютно різні за формою і типом системи навчання запроваджені під одним дахом. Загальну освіту (mainstream, як її тут називають) та спеціальну освіту діти отримують окремо, але згідно загальних державних навчальних планів, а от час поза уроками в них спільний. Тобто в їдальні, на перервах, на шкільних заходах, прогулянках та під час транспортування усі діти знаходяться разом. Саме так британці бачать соціалізацію дітей з ООП та захист їх прав.
Захоплюючий кампус Broadwaters’ Inclusive Learning Communitу складається із:
-Дитячого центру Broadwaters (шкільний садок, догляд за дітьми до 5 років і широкий спектр громадських послуг),
-The Willow (початкова школа для двох форм навчання),
- The Brook (120 місць спеціальної школи та 400 звичайної освіти для дітей віком до 11 років)
-Розширеної шкільної служби Broadwaters (надання сніданку, позашкільного забезпечення та супровід канікул)
Ми запитали помічника керівниці школи, Еда Путмана, завідувача з «благополуччя», стосовно того, діти із якими нозологіями навчаються у школі. І дізналися, що школа не спеціалізується на певному діагнозі, але 80% це діти з аутизмом, а також із такими діагнозом як: дитячий церебральний параліч, епілепсія, порушення чутливості, комплексні медичні порушення, помірні та важкі труднощі у навчанні, спричинені родовими травмами, поведінкові розлади, тощо.
Після 11 років вони продовжують навчаються у спеціальних середніх школах до 16 років, або навіть 18.
- «Як діти потрапляють до школи, хто вирішує де їм навчатися? Вони отримують діагнози чи напрямок на спеціальну освіту?
Э.П. Багато діагнозів ставлять коли дитині 2-3 роки. Але здебільшого усі починають навчання у загальноосвітніх закладах . І років так з 4-5 школа може вирішити, що вона не виправдовує потреб дитини і не може забезпечити особливі умови навчання. Тоді школа дискутує із батьками та (територіальною громадою) Боро , що дитині буде краще навчатися у спеціальному закладі. Тобто у батьків є вибір, але вибір є і у школи. Батьки можуть боротися і боротися, щоб залишитися у звичайній школі, але зазвичай це не приносить користі у освіті дитині».
Із інтерв’ю зрозуміло, що у центрі освіти стоїть дитина та її потреби.
Про фінансування, працю реабілітогів, транспортування та розклад, за яким навчаються діти із ООП дивіться у наступних відео.